Muzeul Rezistentei si Moara „De Gooyer”

August 27, 2009 at 11:35 pm (Uncategorized) (, )

Pana vine a doua parte despre vizita la zoo am sa va povestesc ce am mai facut in acea zi.

Dupa lunga zi la zoo care a durat undeva la 5-6 ore am vizitat Muzeul Rezistentei care se afla undeva in apropierea Artis-ului. Cel mai bun muzeu de istorie al Olandei in 2002 si 2003 acesta locatie este dedicata luptei poporului olandez impotriva sistemului nazit care a invadat societatea acestei tari in perioada celui de-al II-lea razboi mondial.

Alaturi de ziare ale vremii dar si de multe lucruri, muzeul spune istoria impotriviirii olandezilor noilor regului impuse de nemti. Deasemena este explicat impactul masinii de propaganda germana in toate ramurile societatii batave.

O mare parte a muzeului este dedicata solidaritatii cetatenilor Amsterdamului cu evreii prigoniti de nazisti. Evreii reprezentau o parte foarte importanta a societatii olandeze inainte de razboi iar olandezii au incercat tot posibilul in a impiedica deportarea concetatenilor lor.

Intreaga analiza a Olandei din perioada celui mai mare razboi cunoscut de omenire ofera si o radiografie a unor activitati mai putin cunoscute din acea perioada asa cum ar fi fotbalul, teatru, cinematografia si alte ramuri artistice.

De cand am vizita Moara din Sloten am devenit interesat de morile de vant din oras. Asa ca profitand de faptul ca sunt in preajma ei am mers si am vazut Moara „De Gooyer”. Aceasta a fost construita undeva in secolul 18 dar se afla pe locatia actuala din 1815.

A servit pana la inceputul secolului 20 ca moara de macinat graul si chiar si-a reluat activitatea in timpul celui de-al II-lea razboi mondial. Detinuta de primaria Amsterdamului, acum adaposteste un local si in preajma sa o pitoreasca terasa.

Poze aici

Lasă un răspuns

