Anunt & Chestionar

septembrie 3, 2009 at 11:42 pm (Uncategorized) ()

Cum mai am doar 10 zile si am sa parasesc meleagurile starine vreau sa va spun ca momentan nu prea mai am chef de scris pe blogul de calatorie. O sa continui povestioarele cand voi ajunge acasa.

Totusi ma gandesc sa imi fac alt blog, unul de discutii, opinii si pareri proprii desre lucrurile care se intampla zilnic. Voi ce ziceti?

Legătură permanentă Un comentariu

Un muzeu pe care nu ar trebui sa-l ratati…

august 28, 2009 at 10:07 pm (Uncategorized) (, , , , )

… asta binenteles daca treceti prin Amsterdam…

Ons’ Lieve Heer op Solder ( sau in romana „Domnul nostru in Mansarda”) este o casa tipica epocii de aur olandeze, o biserica dar si un muzeu localizat in zona vechiului Amsterdam medieval astazi Red Light District.

Casa ce dateaza din 1630 adaposteste in ultimele sale nivele o biserica catolica secreta construita aici in anii 1660′. Asta pentru ca odata cu izgonirea spaniolilor de pe pamantul batav, olandezii au razbunat represaliile acestora asupra protestantilor cu prigoniri asupra catolicilor. Astfel familiile catolice bogate s-au vazut nevoite sa construiasca biserici secrete prin tot orasul sub ochii blanzi ai autoritatilor.

Dintre toate, aceasta este singura care a rezistat pana in zilele noastre fiind muzeu din 1888. Fiind cel mai vechi muzeu din oras dupa Rijksmuseum, cladirea primeste anual aproximativ 85.000 de vizitatori fata de doar cei cateva sute de vizitatori anuali pe care ii primea acum 120 de ani la inceputurile sale.

Calatoria in muzeu incepe in camera cu privire la canal unde a locuit Jan Hartman cu familia sa. Pe atunci omenii locuia si dormeau in aceasi camera de obicei existand un pat ascuns in perete. Antreul este cu siguranta cea mai „buna” camera a casei aici fiind expuse picturi clasice olandeze dar si un semineu foarte interesant.

Scarile te duc sus dar inainte de biserica poti vedea camera dintre etaje… o camera micuta fara lumina solara ce servea ca dormitor. Urmeaza apoi atractia principala a muzeului…vechea biserica catolica…cu orga ei cocheta si sala impresionanta.

Alaturi alte piese de arta olandeze dar si obiecte relegioase. Deasemenea galeria din spatele bisericii prezinta alte tablouri si obiecte. Mai sunt prezentate alte altare dedicate Sfintei Fecioare dar si unor sfinti…

O alta camera prezinta povestea miracolului din Amsterdam. Poate am sa va spun alta data povestioara… Alaturi este camera Jaap Leeuwenberg, denumita dupa unul din directorii muzeului, ce prezinta deasemeni o colectie de picturi cu teme catolice.

In final puteti vedea doua bucatarii una din sec XVII adica din perioada construirii casei si alta din epoca victoriana, o bucatarie ce a servit primilor ingrijitori ai muzeului.

Un muzeu destul de complex… unde puteti vedea atat o casa clasica olandeza cat si cunoaste povesti de istorie ale orasului… Poze aici

La zoo… Partea a II-a

august 28, 2009 at 7:24 pm (Uncategorized) (, , , , )

Dupa o pauza la restaurantul de langa zona savanei 🙂 au urmat casele Girafelor si ale Elefantilor cu siguranta una dintre principalele atractii ale parcului. Au urmat rand pe rand Casa Bufnitelor, vulturii, Expozitia Jungla Noaptea, bizonii europeni si apoi insectariu. In ultimul tot felul de gandanii de la furnici si albine la cei mai intersanti sau nu gandaci.

Dupa o plimbare in jurul acvariului in care se jucau focile am intrat in cel mai interesant si special loc din Artis dupa mine. Sera fluturilor. Aici, intr-un climat ecuatorial fff cald si cu o umiditate sufocanta, zboara printre liane numerosi fluturi colorati viu. Se mai opresc din cand in cand pe fructele proaspete lasate de ingrijitori si ii lasa pe fotografi sa faca o „poza Macro” memorabila.

Trecand apoi pe langa lame si caprioare am ajuns in zona target pentru amicul meu Stefan. Cei care il stiti pe Stefan stiti deasemenea ca e cel mai Linux freak personaj din preajma Iasi-ului…;)) Si ce animale sunt reprezentative pentru Linux? Pinguinii… ii puteti vedea in poze…

A urmat vechia cladire victoriana ce adaposteste muzeul zoologic dar cel mai important acvariul. Tot felul de vietuitoare marine de la pesti de tot felul inclusiv vestitii piranha la rechini, pisici de mare, meduze sau chiar specii de celenterate.

In cele din urma am vazut si Ibis-ul, emblema proiectului IT la care sunt implicat aici in Amsterdam. Alaturi de el papagali si tot felul de alte pasari intr-o a doua zona a pasarilor. Dupa o bine meritata pauza la planetariu mi-am trecut pe lista de case vizitate si cea a gorilelor dar si pe a cimpanzeilor. Probabil nu se inteleg unii cu ceilalti si de aia au case diferite. Cimpanzeii sunt mai destepti si fac misto de gorile iar astea sunt mai mari si ii iau la bataie:)).

Am vazut apoi zona Pampsului Sud American cu Lame si alaturi zona australiana cu struti si canguri. Au urmat pe rand gibonii, pelicanii, castorii si prietenosii lemuri care sunt lasati liberi printre turisti. Dupa o vizita la muzeul geologic unde ma asteptam sa vad doar pietroaie si m-am trezit cu dinozauri am tras o raita si prin zona cu animale domestice unde copii pot hrani capritele.

Binenteles printre numeroasele case si tarcuri erau si numeroase zone cu standuri de snacks-uri si racoritoare dar si spatii verzi. Cum puteam termina decat vazand lenesii…??? Casa lor a fost ultima… Super tare zoo olandez…

Poze aici…

P.S. Animalele pe care le-am uitat in povestioara: flamingo, ursi, vidre, ratoni, tapiri, hiene… si probabil multe altele…

Legătură permanentă Lasă un comentariu

Muzeul Rezistentei si Moara „De Gooyer”

august 27, 2009 at 11:35 pm (Uncategorized) (, )

Pana vine a doua parte despre vizita la zoo am sa va povestesc ce am mai facut in acea zi.

Dupa lunga zi la zoo care a durat undeva la 5-6 ore am vizitat Muzeul Rezistentei care se afla undeva in apropierea Artis-ului. Cel mai bun muzeu de istorie al Olandei in 2002 si 2003 acesta locatie este dedicata luptei poporului olandez impotriva sistemului nazit care a invadat societatea acestei tari in perioada celui de-al II-lea razboi mondial.

Alaturi de ziare ale vremii dar si de multe lucruri, muzeul spune istoria impotriviirii olandezilor noilor regului impuse de nemti. Deasemena este explicat impactul masinii de propaganda germana in toate ramurile societatii batave.

O mare parte a muzeului este dedicata solidaritatii cetatenilor Amsterdamului cu evreii prigoniti de nazisti. Evreii reprezentau o parte foarte importanta a societatii olandeze inainte de razboi iar olandezii au incercat tot posibilul in a impiedica deportarea concetatenilor lor.

Intreaga analiza a Olandei din perioada celui mai mare razboi cunoscut de omenire ofera si o radiografie a unor activitati mai putin cunoscute din acea perioada asa cum ar fi fotbalul, teatru, cinematografia si alte ramuri artistice.

De cand am vizita Moara din Sloten am devenit interesat de morile de vant din oras. Asa ca profitand de faptul ca sunt in preajma ei am mers si am vazut Moara „De Gooyer”. Aceasta a fost construita undeva in secolul 18 dar se afla pe locatia actuala din 1815.

A servit pana la inceputul secolului 20 ca moara de macinat graul si chiar si-a reluat activitatea in timpul celui de-al II-lea razboi mondial. Detinuta de primaria Amsterdamului, acum adaposteste un local si in preajma sa o pitoreasca terasa.

Poze aici

La zoo… Partea I

august 27, 2009 at 10:57 pm (Uncategorized) (, , , , , , )

Sambata trecuta m-am hotarat sa ma trezesc mai dimineata pentru a merge la gradina zoologica din oras, Artis. Asa ca pe la 10 si ceva deja eram pe drum.

Odata ajuns undeva in partea de est a orasului am pasit in cea mai veche gradina zoologica din Olanda pe numele ei intreg Natura Artis Magistra ( „Natura este perechea artei” ) cunoscuta popular sub numele de Artis. Asta pentru ca numele intreg sta scris pe cele 3 porti de la intrare. Cum de obicei doar poarta din mijloc este deschisa cei ce au vizitat gradina la inceputurile ei au crezut ca numele ei este doar Artis.

Artisul este un complex de 14 acri ce cuprinde pe langa gradina zoologica si un planetariu, acvariu, muzeu zoologic si muzeu geologic.

Prima data am pasit in planetariu, care de altfel este si undeva langa intrare. Am vazut pe noul cer arficial un filmuletz despre oceane si mai tarziu intr-o pauza de plimbat printre animale inca unul despre astronauti. Aici la fiecare ora incepand cu 11 se difuzeaza un nou filmuletz pretul fiind inclus in pretul platit la intrare.

A urmat apoi o lunga plimbare printre tarcurile in care erau animale. Primele iesite in cale au fost camilele ce stau impreuna cu alte cateva animale ( magari si tauri ) in tarcul lor lipsit de gratii si custi inconjurat doar de un canal plin cu apa, asa cum se intampla la majoritatea tarcurilor de adapostesc animale ce nu sunt periculoase.

Plimbandu-ma pe latura de nord a gradinii am intrat mai intai in Casa Pasarilor apoi in cea a Maimutelor unde evident am vazut pasari ( tot felu’ de pasarele :)) inclusiv cativa tucani ) si maimute :)) . A urmat apoi casa reptilelor unde m-am intalnit, din fericire doar prin geam, cu un crocodil cat toate zilele, dar si cu serpi de toate dimensiunile sau broaste testoase si soparle.

Continuand pe aceasi directie am vazut leii si casa pradatorilor ce adaposteste pantere, leoparzi, linxsi europeni. Cred ca fusesera pe la vreun show cu o seara in urma ca toti stateau lati. ( glumesc felinele sunt animale nocturne si era normal sa doarma la 12 ) Mai tarziu am mai trecut pe langa ei si isi luau micul dejun ce consta in niste oase sangerande… sper ca nu ale vreunui turist…

Chiar dupa colt a urmat „Savana Africana”. O zona unde este imitat relieful african si unde poti vede zebre, antilope gnu sau oryx dar si tot felul de pasari din aceasta zona. Deasemnea la traversarea ei te intampina o trecatoare extrem de ingusta care mai e „pazita” si de o cascada artificiala.

A urmat o bine meritata pauza la restaurantul din apropiere…

Poze prima parte

Legătură permanentă 2 comentarii

Piata Dam

august 26, 2009 at 9:02 am (Uncategorized) (, , , )

Piata Dam este piata centrala a orasului Amsterdam, centrul sau istoric dar si unul dintre cele mai cunoscute si vizitate locuri de catre turisti.

Piata leaga strazile Damrak si Rokin care se desfasoara de-a lungul vechiului curs al Amstelului. Ea masoara 100 m latime si 200 lungime fiind imprejmuita de celebre cladiri asa cum ar fi Palatul Regal, Biserica Noua, Muzeul Madame Tussand, Magazinul De Bijenkorf sau Grand Hotel Krasnapolsky.

Piata a fost initial un baraj ( de altfel Dam in olandeza inseamna baraj ) peste raul Amstel ce a legat pentru prima data asezarile de pe cele doua maluri ale raului. Astfel construirea acestuia a insemnat in sec XIII si inceputurile Amsterdamului al carui nume este evident derivat din Amstel si Dam.

Astfel piata a devenit pentru multe secole centru comercial al orasului. Ea nu a aratat dintotdeuna ca astazi, pana la inceputul secolului XIX existand in mijlocul sau o cladire in care erau cantarite marfurile ce ajugeau sau urmau sa plece din oras. Aceasta a fost darmata la ordinul lui Louis Bonaparte pe motivul ca acea cladire ii optura privelistea din noul sau Palat Regal. Damrak-ul, originala gura de varsare a Amstelului si dupa devierea raului principalul loc de acostare a navelor de mari dimensiuni, a fost asanata partial in acelasi secol XIX si de atunci piata este inconjurata doar de uscat.

In mijlocul pietei este ridicata o columna de piatra alba care reprezinta un Monument National ridicat in 1956 in memoria victimelor celui de-al II-lea razboi mondial. Dam-ul reprezinta si un punct important in transportul din oras, pe aici trecand mai multe linii de tramvai care au evident statie si aici.

Piata este extrem de animata in primul rand de turistii care sunt mereu aici. Porumbeii sunt si ei nelipsiti insa sincer nu sunt ca cei din Piata Unirii din Iasi… :). Urmeaza apoi sesiunile oferite de animatorii de aici ei oferind spectacole in aer liber. Deasemenea tot aici ii puteti vedea si pe Batman, Superman, King Kong sau alte personaje indragite mai mult sau mai putin prin intermediul animatorilor costumati.

Aici poze…

Tropenmuseum

august 21, 2009 at 10:17 pm (Uncategorized) (, , , , , , , , , , )

Tropenmuseum este un muzeu de antropologie ce are o colectie istorica si etnografica impresionanta a mai multor zone de pe planeta ce sunt situate in apropierea tropicelor.

Muzeul e urias, fiind de altfel unul dintre cele mai mari din oras. Ca sa va ofer o comparatie este mai mare decat Magna Plaza – Mall-ul din Amsterdam. Este desfasurat pe 4 nivele dintre care demisolul este doar administrativ.

Luand liftul pana la 2 te trezesti in mijlocul expozitie dedicate Americii Latine si Caraibelor care explica impactul indienilor bastinasi, a spaniolilor, a olandezilor si a africanilor, cele 4 civilizatii care au dat nastere Americii latine. Am putut vedea aici de la ceramica pre-columbiana, costume indiene pana la replica unui local sud-american al epocii moderne.

In aria dedicata continentului negru am gasit costume traditionale, artefacte religioase si chiar unele statuete a unor zei pagani. A urmat civilizatia araba si cea berbera cu replicile catorva camere traditionale, costume dar si cort berber sau arme folosite de acestia.

La etajul 1 patrunzi in civilizatia chineza dar si a altor popoare din zona sud-estica a Asiei. Altare, arme, costume chiar si cateva tunuri create de acestia sunt expuse aici. Urmeaza zona pe care eu am gasit-o cea mai fascinanta a muzeului si anume cea dedicata Indiilor Olandeze sau Indoneziei asa cum o cunoastem astazi. Aici sunt expuse tot felul de lucruri exotice aduse de olandezi acum sute de ani din aceasta zona asa cum ar fi colectii intregi de animale nemaivazute de europeni pana atunci sau obiecte ale bastinasilor dar si replici ale corabiilor Companiei Indiilor de Est sau arme ale exploratorilor.

Poti vizita mai apoi, binenteles virtual una dintre cele mai ciudate zone ale planetei si anume Noua Guinee dar si una dintre cele mai interesante civilizatii asa cum este cea a Indiei. In primul caz poti vedea din nou in mare parte artefacte religioase dar si o canoe a bastinasilor sau costume ale acestora. In cazul Indiei sunt prezente numeroase simboluri asa cum ar fi valurile de materiale textile, un altar hindus dar si instrumente muzicale.

In final coborand la parter am vazut o sectieune dedicata protejarii mediului si apoi sala mare cu o expozitie de costume. Binenteles acolo activa si Tropenjunior un loc unde copiii intre 6 si 12 ani pot descoperi alaturi de angajati ai muzeului tot felul de lucruri interesante jucandu-se.

Puteti vedea pozele aici. Un muzeu mare a cerut si un album mare. Initial erau aproape 100 de poze insa am spus sa nu va plictisesc si am injumatatit numarul.

Legătură permanentă Lasă un comentariu

Ce macina morile de vant olandeze? Am aflat vizitand una…

august 20, 2009 at 4:53 pm (Uncategorized) (, , , )

Raspunsul ar fi simplu… Istorie… multa istorie…

By the way stiati ca primele mori de vant au fost construite in Iran? Olandezii le-au „imprumutat” in sec 13 si de atunci pana in epoca masinilor s-au folosit de ele pentru majoritatea muncilor lor inclusiv in celebrele cucerii de pamant in dauna apelor.

Luni, 16 august mi-am spus ca trebuie neaparat sa vad cu ochii mei singura moara de vant deschisa publicului in regiunea Amsterdamului. Aceasta este Molen van Sloten si este inca o moara functionabila ( dateaza din 1847 ) care a ajutat la asanarea lacului Haarlemmermeer. Aceasta zona este in prezent o comuna din Provincia Olanda de Nord, fiind inconjurata cu un canal de peste 60 de km lungime. Numele acestuia este Ringvaart si marginea lui reprezinta si locatia morii.

Patrunzand in cladirea de langa moara am fost intampinat de un mosulet si doua babute. Acestea mi-au dat biletul si mi-au spus ca trebuie sa mai astept cateva minute inca 2  turisti pentru a pleca cu moraru in vizita. ;)) Asadar mosuletul era morarul…

Odata inceput turul m-am trezit intr-un lift care ne-a dus la etajul 2 de unde se poate iesi pe platforma din lemn pe care o vedeti in poze. Aici am priceput si eu care e treaba cu morile astea. In primul rand fiecare moara era construita pentru un singur lucru si nu mai multe in acelasi timp. Aceasta a fost folosita pentru a pompa apa, altele erau pentru macinat grau etc… in general orice munca care necesita forta… lenesi olandezii astia… dar ingeniosi

Apoi am vazut o harta a zonei si am aflat ca o mare parte a Amsterdamului e la 3-4 metri sub nivelul marii. Deasemenea ne-a fost explicat sistemul de functionare a morii. In primul rand varful morii poate fi orientat in functie de directia din care bate vantul. Pentru asta este folosita roata pe care o puteti vedea in spatele meu in poza de pe platforma. In al doilea rand mecanismul era foarte simplu cateva roti dintate care sunt invartite de forta vantului si transmit puterea prin cilindrul din centrul morii jos… acolo unde apa era pompata.

Am vazut alte cateva machete ale morilor din Olanda care sunt  de cateva sute de feluri. Am facut o plimbare pe platforma care reprezinta practic nivelul de la pamant al morii atunci cand ea era folosita. Aici mi-a fost explicata toata povestea cu Haarlemmermeer si cu canalul ce o inconjoara dar si cum e treaba cu pozitionarea elicelor. Cand sunt in pozitia in care erau acum ( asemenea unui + ) inseamna ca moara este oprita intr-o pauza temporara. Cand sunt in forma de X inseamna ca moara este in reparatie sau oprita pe o perioada mai lunga. Cand sunt intre inseamna ca moara este scoasa din uz.

Am urcat apoi la ultimul nivel inainte de varful morii si aici am vazut alte machete si lucruri comune morarilor acum 200 de ani. Eu am vrut neaparat sa vad si varful asa ca am raspuns afirmativ la intrebarebarea morarului care m-a ghidat pana sus. Am vazut toate mecanismele ( cel al morilor dintate dar si rulmentii – deschid alta parateza – normal acum cateva sute de ani nu aveau rulmenti si rotirea elicelor era foarte greoaie – inchid parantezele ).

A urmat apoi un nivel intermediar care initial pusese ascuns in intuneric. Acolo am putut vedea un filmuletz despre Rembrant care si el fusese un fiu de morar. La fiecare tablou celebru ce era povestit se aprindeau cateva luminite in jurul unei statui sau a alteia ce erau in cerc aranjate in jurul meu ( poza a doua cu mine ).

In final am coborat pe scari si am vazut atat sala de nunti unde si acum se sarbatoresc astfel de evenimente..dar si o macheta a unei regiuni din secolul 16 care arata cum reuseau morile sa asaneze zone intregi de apa. Era un sistem de mai multe mori astfel… prima moara pompa apa intr-un canal ce se situa la un nivel mai ridicat a doua ducea apa si mai sus… si tot asa pana ce apa pompata ajungea in Marea Nordului.

Pozele le puteti vedea aici…

P.S. Daca va intrebati cine mi-a facut pozele aflati ca a fost morarul pe care l-am animat cu intrebarile mele si tot ma mai intreba… Nu doriti sa va fac o poza…? :)) Super oameni olandezii

Oude Kerk

august 20, 2009 at 2:27 pm (Uncategorized) (, , , )

Oude Kerk este cea mai veche biserica din Amsterdam, fiind sfintita in 1306 de  catre Episcopul de Utrecht. Ea este situata in cartierul De Wallen cunoscut astazi ca Red-Light District.

Biserica ocupa o suprafata de 3300 de metri patrati, iar acoperisul ei este cea mai inalta bolta de lemn din Europa. Aceasta ofera o acostica deosebita, una dintre cele mai bune de pe continent. Aceasta face ca aici sa fie sustinute numeroase concerte inclusiv BBC Singers.

Biserica a suferit numeroase renovari de-a lungul celor 15 generatii de batavi care i-au calcat inauntru. Podeaua este alcatuita in totalitate din pietre de mormant asta pentru ca biserica a fost construita pe un cimitir dar si pentru ca aici s-a continuat inmormantarea persoanelor importante pana in 1865.  2500 de morminte sunt aici ce adapostesc aproximativ 10.000 de cetateni ai Amsterdamului.

Initial biserica a fost catolica insa odata cu infrangerea spaniolilor ea a fost adoptata si de protestanti. A devenit pe rand locul registrului de casatorii apoi a arhivelor orasului. Este deasemenea singur cladire ramasa intacta in care  a intrat Rembrant, el fiind un vizitator des al bisericii.

Cea mai importanta orga a bisericii dintre cele 3 este cea construita de germanul Christian Vater in 1724 si este consideranta una dintre cele mai frumoase orgi in stil baroc ale Europei.

Aici puteti vedea poze

Povestea unei saptamani – Partea a III-a – La plimbare prin centru

august 19, 2009 at 10:21 am (Uncategorized) (, , , , , )

Proaspat mutat si deja cu un portofoliu mare de muzee vizitate am spus ca e timpul sa iau la rand fiecare stradutza din centru. Cum rana la genunchi nu imi permitea sa pedalez chiar asa de mult am ales tramvaiul asta si pentru ca mai aveam ceva bilete ce stateau aruncate de cand imi fusese stricata bicicleta.

Dupa o traversare a orasului cu tramvaiul am coborat undeva intre Piata Dam si Statia centrala. Cum ora era deja destul de tarzie ( in jur de 15:30 ) si majoritatea muzeelor inchid pe la 5 am spus ca totusi ar trebui sa fac o vizita la un muzeu mai special care era de altfel si singur ramas nevizitat din zona.

Dupa ce am localizat si vizitat muzeul care are inauntrul sau singura biserica catolica secreta ramasa in oras, am pornit la pas prin centru. Am mai traversat inca odata rau famatul cartier rosu’ de data asta prin zonele sale mai cuminti si anume pe marginea canalelor. Pe aici sunt in general dar nu numai… multe cofee shopuri si tot felul de chestii ciudate. De exemplu era un „Marijuana College” care se laudau ca ei cultiva „iarba” de nuj cand.

Am mai vazut deasemenea si micutul cartier chinezesc, care chiar e cartier chinezesc :)) dar si Zuiderkerk cu uriasul ei turn. Deasemenea am traversat de cateva ori si Nieuwmarkt cu al ei De Waag. Aceasta cladire era poarta medievala a orasului dinspre rasarit si un fel de vama unde erau cantarite si marcate marfurile. De asemenea are si o istorie negativa aici fiind locul executiilor publice in evul mediu. Acum adaposteste un interesant si deosebit restaurant.

Mi-am spus…hai sa vad si Mall astora din Amsterdam, sa vedem cam care sunt preturile etc. Concluzia…preturile sunt la fel ca la noi poate ceva mai piperate in dar au unele lucruri super tari. De ex am vazut un pulover din casmir la vreo 250 de euro super tare. Cat despre cladire nu este prea mare – 4 nivele. Cred ca in ce priveste suprafata Iulius Mall din Iasi il depaseste putin. Anyway cladirea e remarcabila mall-ul fiind amenajat in vechea posta a orasului. Cea mai tare locatie de aici e cu siguranta cafeneau si braseria Ovidius…=))..=)) da in sfarsit ceva olandez cu numele meu…:)).

Continuand sa parcurg strazile vechiului Amsterdam am fost amuzat de un restaurant italian care se chema „Pasta e Basta”. Tari macaronarii astia… e la fel cum ai spune, vorba colegului si amicului Razvan ( sper ca nu te superi Razvane ca am folosit expresia ta in mod public ) „Ai mancat macaroana, ai c…t pantaloana”.

In final am ajuns in MuseumPlein unde am asistat la un concurs numit Street’s Arts. Eu am vazut doar ultima proba si anumea aceea de Street soccer. Mai pe romaneste erau cativa pusti care innebuneau o minge jongland-o in cele mai tari feluri cu putinta. Superi tari pustii, nu cred ca avea vreunul mai mult de 18 ani insa majoritatea erau de 14-15 ani. Toata competitia in in sistem piramidal pornind cu sferturi si terminand cu finala.